Romanian

Gara Focșani

Gara Focşani a fost construită conform studiilor şi proiectelor elaborate de Direcţiunea căii ferate Buzău-Mărăşeşti înfiinţată prin Decretul Regal Nr.1890 din 3 septembrie 1879 - prima unitate de construcţii de căi ferate din România, condusă de inginerul inspector general Dimitrie Frunză.Galerie foto cu gara din Focșani

Banchetul de inaugurare a liniei Buzău-Mărăşeşti a fost prezidat de Regele Carol I și a avut loc în seara zilei de 30 octombrie 1881, în Magazia de Mărfuri a gării Focşani. Atunci s-a hotărât și înfiinţarea Societăţii Politehnice Române.

Gara a fost o construcţie specială, cu o arhitectură elegantă, construită între anii 1880-1881 de Antrepriza particulară I. George Cantacuzino. Parterul era destinat uzului public şi serviciilor, iar la etaj erau amenajate locuinţele de serviciu ale şefului de staţie şi ale impiegaţilor de mişcare. O copertină pe toată lungimea clădirii proteja pe timp de ploaie călătorii de la ieşirea lor din holul central la linia 1 peron.

Afectată serios de cele 2 războaie mondiale (1916-1981 şi 1941- 1945) precum şi de cutremurele devastatoare din anii 1940, 1977 şi 1990, aflată în centrul zonei seismice Vrancea, clădirea de călători a staţiei Focşani nu a rezistat decât 120 de ani. În anul 2001, clădirea a fost demolată, iar pe amplasamentul ei a fost construită o nouă clădire , după cum se poate vedea și în galeria foto.

Sursa: Enciclopedia Gărilor din România

Comentarii

Adaugă un comentariu